HANDELSBETINGELSER

 

1. Når du afgiver en ordre

Når du har afgivet en ordre i GOSH COPENHAGENS Webshop, ejet og drevet af E. TJELLESEN A/S, vil vores system automatisk sende dig en kvittering for din bestilling via e-mail.

Faktura sendes til dig via e-mail i forbindelse med afsendelse af orden, og en følgeseddel vedlægges sammen med de varer, du har bestilt.

En bestilling kan ikke gennemføres hvis én eller flere af de valgte produkter ikke er på lager.

Generelle oplysninger
E. TJELLESEN A/S
CVR-nr.: 89885019
Engmosen 1, 3540 Lynge
webshop@gosh.dk
+45 45 81 82 88

2. Annullering af ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra GOSH COPENHAGENS Webshop og som du derfor endnu ikke har modtaget en faktura på kan annulleres indenfor 24 timer ved at sende en mail til contact@gosh.dk. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

3. Priser

Alle angivne priser er i danske kroner (DKK) og inklusiv 25 % moms. Der tages forbehold for afgiftsændringer.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

4. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay og ViaBill.

Din betaling vil være reserveret på dit kort indtil at vi har afsendt ordren, hvor vi først her hæver beløbet.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

5. Fragt og levering

Forventet leveringstid er 1-3 hverdage. Der er fragtfri levering ved alle køb i Danmark over 249,- kr. 

GLS Pakkeshop (Levering til pakkeshop) 29 kr. (Gratis ved køb over 249 kr.)
GLS Hjemmelevering (Levering til adressen) 39 kr. (Gratis ved køb over 249 kr.)
Instabox Express (Levering til pakkeskab) 29 kr. (Gratis ved køb over 249 kr.)
Instabox Home (Levering til adressen) 39 kr. (Gratis ved køb over 249 kr.)

GOSH COPENHAGEN bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

6. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@gosh.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen skal sendes til:

GOSH COPENHAGEN
Att: Webshop
Engmosen 1,
3540 Lynge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

7. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at GOSH COPENHAGEN enten kan vælge at reparere varen, at ombytte varen, at give et afslag i prisen eller at give pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte GOSH COPENHAGEN og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For varer med begrænset levetid er reklamationsretten dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
GOSH COPENHAGEN
Att: Webshop
Engmosen 1,
3540 Lynge

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

8. Forbehold

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

9. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@gosh.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

10. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos E. TJELLESEN A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlerer i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.gosh.dk er E. TJELLESEN A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: webshop@gosh.dk.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.09.2022

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
GOSH COPENHAGEN
Att: Webshop
Engmosen 1,
3540 Lynge
webshop@gosh.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)