Om Gosh Copenhagen
GOSH COPENHAGEN er en innovativ dansk virksomhed, der producerer dufte, makeup- og kropsplejeprodukter. GOSH COPENHAGEN blev grundlagt i 1945 som en medicinalvirksomhed, men produktionen blev hurtigt udvidet til kosmetikindustrien. Produkterne fra GOSH COPENHAGEN sælges i dag i mere end 80 lande i hele verden.
Vi har valgt, at produktudvikling og distribution skal foregå fra vores hovedkontor og fabrik i Danmark. På denne måde sikrer vi, at alle produkter under mærket GOSH COPENHAGEN afspejler vores identitet og værdier. I dag, produceres 70% af vores produkter i Danmark og 30% i Europa.
GOSH COPENHAGEN tilbyder et bredt udvalg af produkter i forskellige kategorier: makeup, dufte, hårpleje, hudpleje, kropspleje og lægemidler. Vi udvikler også produkter til individuelle mærker såsom Pudderdåserne, Isabell Kristensen og Joan Ørting.
Vores brede produktsortiment gør det muligt for forbrugerne at finde præcis det produkt, der matcher deres individuelle stil og ønsker. Dagens skønhedstrends er under konstant forandring, og innovation danner grundstenen i GOSH COPENHAGEN. Vi er hurtige til at tage nye ideer, forbrugerønsker og tidens trends til os og overføre alle disse aspekter til nye, spændende produkter.
Alle produkter fra GOSH COPENHAGEN fremstilles ved hjælp af den seneste teknologi og viden. Takket være et tæt samarbejde med råvareleverandørerne sikrer vi, at kun de bedste kvalitetsprodukter videregives til vores forbrugere.
Vores mål er at tilbyde vores kunder trendy produkter af høj kvalitet til fornuftige priser. Vores vision er at være et af de førende mærker på det semiselektive marked.
Historien bag mærket
Det startede faktisk ikke med skønhed. Da virksomheden bag GOSH COPENHAGEN blev grundlagt i 1945 af Einar Tjellesen, var fokus på forretningsmuligheder inden for farmaceutiske virksomheder i sundhedssektoren. I dag er Bo Tjellesen, søn af grundlæggeren Einar Tjellesen, direktør for GOSH COPENHAGEN.
I 1950'erne blev produktionen udvidet med skønhedsprodukter, og Tjellesens virksomhed voksede til et agentur med en række internationale mærker, inden beslutningen om at fokusere på egne mærker blev taget.
Det første produkt fra GOSH COPENHAGEN blev introduceret i 1979, hvilket viste sig at være et rigtig godt strategisk træk.
På blot få år blev virksomheden forvandlet fra et agentur til en produktionsvirksomhed, der udelukkende koncentrerede sig om sit eget mærke.
I midten af 1980'erne blev de første produkter fra GOSH COPENHAGEN eksporteret, og i starten af 1990'erne var mærket et stort, verdensomspændende produkt.
I dag overstiger eksporten af produkter fra GOSH COPENHAGEN langt virksomhedens salg på hjemmemarkedet.